ВРАТИ от ВРАТИ.net - Интериорни, Гаражни, Метални, Дворни

понеделник, 16 ноември 2009 г.

Спрете неудържимия апетит

Големият апетит е най-сериозния враг на всеки, който спазва диета или се опитва да яде здравословно. Това обаче може да го разбере само този, който чувства глада като постоянна борба с желанието да завре глава в хладилника и да потърси нещо вкусничко.

Диетолозите казват, че най-лесният и полезен начин за запазване на фигурата е да се яде по-малко. Това обаче няма нищо общо с гладуването - достатъчно е да се спазват определени правила и просто да не се претоварва стомахът.

1. Ставайте от масата с чувство за лек глад.

2. Яжте седнали. Ако се храните прави, вероятността да изядете повече храна е по-голяма.

3. Можете да се откажете от обяда или обилната вечеря, но не и от закуската. Овесените ядки например ще запазят чувството ви за ситост през целия ден.

4. Ако не се задоволявате с три пъти хранене дневно, в промеждутъците между храненията яжте най-вече плодове.

5. За да забравите за храненето още 1-2 часа, изпийте половин чаша отвара от магданоз или си изплакнете устата с отвара от джоджен.

6. Лекият компот от смокини или сливи залъгва стомаха. Залейте половин килограм плодове с 3 литра вода и ги варете, докато се изпарят до 2,5 литра. Получената отвара може да се пие по половин чаша преди ядене.

7. Малка лъжичка обезмаслено сухо мляко ще спаси всеки “умрял от глад”.

8. Бобовите култури и варените картофи запазват чувството за ситост. Ако ядете макаронени изделия, добавяйте в тях зеленчуци или сирене.

9. Зеленчуците трябва да присъстват във вашата храна под всякаква форма: сурови, варени, задушени, мариновани.

10. Не си струва да злоупотребявате с мазни торти.

11. Чаша минерална вода или доматен сок може да намали с 1/3 количеството храна, което организмът ви ще “поиска” да изядете.

12. Кафето възбужда апетита. Пийте го без захар и не повече от 2-3 чашки дневно.

13. Не забравяйте, че трябва да се вечеря поне 2 часа преди лягане.

14. Гладът по-малко се усеща с помощта на масаж - масажирайте няколко минути с меката част на средния пръст точката между носа и горната устна.

15. Тесните рокли и панталони предпазват от преяждане – те атакуват усещането за глад на психологично ниво.

16. Когато постигнете желания резултат, т.е. отслабнете, не си струва да се нахвърляте отново върху яденето. Спазвайте мярката и употребявайте повече полезни продукти, защото в противен случай излишните килограми със сигурност бързо ще се върнат.


здраве.бг

От живота ...

Реклама

Statistics

eXTReMe Tracker

Врати

Интересното от живота, здраве, обзавеждане, хороскопи
Съвети за Вашето здраве - moeto-zdrave.blogspot.com
Училище за жени
За неизвестното
Женско Здраве
Пътешествие
Болести на стомаха

Back to TOP  

Web Analytics